Logo Škole za Život


NASTAVAK REDOVNE NASTAVE ZA UČENIKE 1. DO 4. RAZREDA ZAPOČINJE PONEDJELJAK, 25. svibnja 2020.

Autor: Fredi Glavan, 22. 5. 2020.
[Koronavirus HR: https://www.koronavirus.hr/ ] / [ ] / [ ] / [ ] / [ ] / [ ] / [ ]

Poštovani roditelji i dragi učenici, ponedjeljak, 25. svibnja 2020. godine, započinje redovita nastava U ŠKOLI za sve učenike razredne nastave od 1. do 4. razreda. u svim zgradama škole.

Planiranje rasporeda sati nastave (tijekom prvih dana nastave moguća je promjena u dogovoru s roditeljima i školom, kako bi se ostvario optimalan model)

Sukladno najnovijoj preporuci HZZJZ o epidemiološkim uvjetima za rad u osnovnim školama, škole zadovoljavaju propisane uvjete za siguran prihvat učenika nižih razreda razredne nastave (RN). Predmetna nastava nastavlja nastavnu godinu do kraja u online okruženju u kolaboraciji putem MS Teams aplikacije. Za dolazak djeteta u školu roditelj nije dužan potpisivati izjave o zdravstvenom stanju učenika. Ako roditelj ima objektivne ili subjektivne prepreke za dolazak učenika u školu nije dužan poslati dijete u školu te ono nastavlja rad na daljinu, praćenjem HRT3 programa, uz dodatne upute učitelja. Prema postojećoj uputi u školi se organizira rad koji uključuje i predmetne učitelje koji predaju u razrednoj nastavi redove predmete i izborne programe (strani jezik, vjeronauk). Izvannastavne aktivnosti, dodatna i dopunska nastava se nastavljaju isključivo na daljinu. Moguće je i naknadno uključivanje učenika sve do kraja nastavne godine. Mole se roditelji da se nastave izjašnjavati svojim razrednicama hoće li poslati dijete u školu u ponedjeljak 25. svibnja, kako bismo što bolje organizirali prostor i rad za učenike koji su u školskim klupama. Pri tome moramo pratiti broj učenika u jednoj prostoriji i dijeliti razredni odjel, ukoliko se poveća broj na način da ne možemo više prostor organizirati poštujući propisanu udaljenost, koja je za sada 1,5 m. O svemu se piše u opsežnim uputama HZZJZ:
 https://www.hzjz.hr/wp-content/uploads/2020/03/Upute_vrtici_skole.pdf

Najnovije dopunske upute možete pročitati ovdje:
 https://www.hzjz.hr/wp-content/uploads/2020/03/Dodatne_preporuke_za_vrtice_i_skole_22_05_2020.pdf

Te dodatne savjete za roditelje možete pronaći na:
 https://www.hzjz.hr/wp-content/uploads/2020/03/Savjeti_za_roditelje_22_05_2020.pdf

Svi učenici od 1. do 4. razreda pozvani su doći u školu, osim učenika kojima se zbog zdravstvenih ili drugih opravdanih razloga to ne preporuča. O tome su roditelji dužni obavijestiti učitelje, kao i u svakom slučaju izostanka djeteta iz škole koji je bio prije epidemije. Za sve učenike od 25. svibnja vrijede epidemiološke mjere propisane na temelju preporuka Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo. Molimo roditelje da ih detaljno pročitaju te s njima upoznaju svoje dijete prije dolaska u školu i objasne djetetu na njemu razumljiv način i potaknu da ih se pridržava. O svim detaljima rasporeda ulaska i izlaska učenika iz škole, rasporeda odmora, trajanja nastave bit ćete obaviješteni od svojih učiteljica. Nastava će se odvijati u jutarnjoj smjeni od 08:00 do 11:30 nakon koje će učenici upisani u produženi boravak ostati u školi s učiteljicama produženog boravka u miješanim skupinama i to u vremenu od 11:35 do 16:30 sati, u skladu sa zaduženjima i pravilima rada produženog boravka. Roditeljima nije dozvoljen ulazak u zgrade te ih molimo da pričekaju djecu ispred ulaza na kojeg djeca ujutro dolaze na nastavu na propisanoj udaljenosti.  Molimo roditelje da obavijeste učiteljice o  primanju školske marende, korištenju usluga produženog boravka, ručka. Informacija o prehrani nam je izuzetno važna zbog pravovremene narudžbe namirnica. 

HZJZ-o objavio je nove Upute za sprječavanje i suzbijanje epidemije COVID-19 vezano za rad predškolskih ustanova i razrednu nastavu od 1. do 4. razreda te posebne razredne odjele i rad s djecom s teškoćama koje imaju pomoćnika u nastavi (u daljnjem tekstu Upute HZJZ-a). Oni roditelji koji još uvijek imaju objektivne ili subjektivne razloge zbog kojih to ne žele učiniti, mogu i naknadno uključiti dijete u nastavne grupe u školi, ali u međuvremenu moraju, kao i do sada, osigurati uvjete kod kuće za nastavu na daljinu i biti u svakodnevnom kontaktu s učiteljima. O svim ostalim pojedinostima pravovremeno će vas upoznati vaše razredne učiteljice, a za  sve upite i nejasnoće stojimo vam na raspolaganju.

Unaprijed Vam zahvaljujemo na razumijevanju i suradnji, a učenicima želimo uspješan i bezbrižan povratak u školu.

Epidemiolog je danas petak, 22.5.2020., odobrio plan učionica u školi. Škola je organizirana i spremna u potpunosti primiti učenike. Ukoliko roditelj smatra da iz bilo kog razloga dijete pripada obitelji koja je rizična, možete se odlučiti zadržati svoje dijete kod kuće. Sve razrednice su imale obvezu u potpunosti izvješćivati i kontaktirati svoje roditelje tijekom ova dva dana, od kad smo 20. svibnja dobili naputke, a koji su vidljivi na poveznici:
 https://skolazazivot.hr/preporuke-za-organizaciju-rada-u-razrednoj-nastavi-i-upute-za-vrednovanje-i-ocjenjivanje-u-mjesovitom-modelu-nastave-od-25-svibnja-2020/

Sve su razrednice su dobile zadatak da svojim komunikacijskim kanalima, kojima se služe i u nastavi na daljinu, pozovu sve roditelje da šalju svoju djecu jer je škola, po procjeni nadležnih tijela u RH (MZO), sigurno mjesto. Mi kao i sve škole, smo se organizirali kako bi maksimalno osigurali učenike u skladu s propisima koje smo dobili. To nije bila niti malo laka zadaća u samo dva dana učiniti ali smo to obavili do kraja. Tijekom vikenda ćemo imati vremena svi zajedno još jednom promisliti o svim nedoumicama i detektirati zajedno s vama roditeljima, koji se opravdano brinete za zdravlje svoje djece u vrijeme epidemije, eventualne elemente koje valja popraviti. Tijekom prvih dana ćemo se morati i prilagođavati na mogućnost povećanja broja učenika koji će se naknadno priključiti do kraja nastavne godine.

Siguran sam da ćemo zajedno najbolje osigurati valjane uvijete konačnog povrataka u školske klupe, što željno očekuju i učiteljice i djeca. Plan vožnje autobusa ne određujemo mi ali možemo ukazivati na potrebu poboljšanja ukoliko nam javite. Škola je po najnovijim napucima otvorena za sve, bez obzira na poteškoće djeteta. Naravno, roditelj može odlučiti da je za njegovo dijete bolje ostati kod kuće. Tada će se nastaviti za njega nastava na daljinu. Važno je napomenuti da smo do danas (uz odobrenje epidemiologa) razmatrali najbolje prostorno rješenje i organizaciju.


[ izvor: https://www.koronavirus.hr/savjeti-za-roditelje-djece-koja-se-vracaju-u-kolektive/650 ]

S obzirom na trenutno povoljnu epidemiološku situaciju sva djeca se mogu vratiti u vrtiće i škole (1.-4. razred OŠ). To se odnosi i na djecu s teškoćama i djecu sa zdravstvenim smetnjama koja bi dolazila u vrtić i školu da nema epidemije.

Pojedine kronične bolesti (respiratorne, kardiovaskularne, dijabetes, maligne bolesti, imunodeficijencije, djeca s većim tjelesnim/motoričkim oštećenjima) mogu predstavljati povećani rizik za razvoj težih oblika bolesti COVID-19 ako se dijete zarazi nakon bliskog kontakta sa zaraženom osobom. Međutim, ako svi roditelji dosljedno svako jutro djeci izmjere tjelesnu temperaturu te ih ne dovode u vrtić ili školu kada imaju povišenu tjelesnu temperaturu, respiratorne simptome, izgubili su osjet mirisa ili okusa ili imaju druge znakove zarazne bolesti, smanjit će se rizik zaraze ostale djece u vrtiću i školi te će on biti jednak riziku kod ostalih svakodnevnih aktivnosti s obzirom na popuštanje mjera i posljedično učestalije kontakte među ljudima.

Preporuka je da svaki dan prije odlaska u ustanovu roditelj u djetetovu bilježnicu upiše vrijednost izmjerene temperature kod djeteta. Bilježnicu dijete donosi sa sobom u ustanovu a odgajatelj/nastavnik svakodnevno provjerava.

Svaki roditelj dodatno može pridonijeti sigurnosti svog djeteta, svoje obitelji i druge djece ako (koliko to okolnosti dozvoljavaju) održava fizičku distancu i provodi pojačanu higijenu u kućanstvu. Učenik u školu može ići sam, organiziranim prijevozom ili kako roditelj odluči. Kod djece predškolske dobi i učenika koje roditelji žele dovoditi i odvoditi iz škole, molimo roditelje da uzmu u obzir sljedeće:

[ izvor: https://www.koronavirus.hr/dodatne-preporuke-za-uprave-vrtica-i-skola/649 ]

Od 25. svibnja vrtići i osnovne škole vraćaju se radu u većim skupinama. Ovo su dodatne preporuke za uprave institucija.

Ograničen ulazak u ustanove. Do daljnjeg su zabranjeni svi posjeti vrtićima i školama (primjerice kazališne predstave, izvannastavne aktivnosti i sl.).
Navedeno ograničenje treba primjenjivati vezano uz medijske upite te se predlaže snimanje medijskih priloga na otvorenom, odnosno u dvorištu vrtića i škola.
U dijelu uputa koji se odnosi na uključivanje djece s teškoćama, predviđen je nastavak rehabilitacijskih i drugih terapijskih postupaka sukladno odgovarajućim preporukama. Iste preporuke treba primijeniti i kod rehabilitacijskih i terapijskih postupaka s vanjskim suradnicima u prostorima vrtića i škola koje je moguće nastaviti ako su se provodili u ustanovi prije epidemije, te ako je moguće osigurati dosljednu provedbu odgovarajućih epidemioloških preporuka.
 
Mjerenje temperature kod djece. Roditelji/skrbnici dužni su izmjeriti tjelesnu temperaturu djetetu svaki dan prije dolaska u ustanovu, te u slučaju povišene tjelesne temperature ne smiju dovoditi dijete u ustanovu nego se javljaju telefonom ravnatelju ustanove i izabranom pedijatru/liječniku obiteljske medicine radi odluke o testiranju i liječenju djeteta.
Preporuka je da svaki dan prije odlaska u ustanovu roditelj u djetetovu bilježnicu upiše vrijednost izmjerene temperature kod djeteta. Bilježnicu dijete donosi sa sobom u ustanovu a odgajatelj/nastavnik svakodnevno provjerava.
Ako djeca razviju simptome COVID-19 tijekom boravka u ustanovi, odgajatelji/učitelji odmah obavještavaju roditelje, koji u najkraćem roku trebaju doći po dijete. To znači da je kod sumnje na povišenu tjelesnu temperaturu te kod pojave respiratornih simptoma (kašalj, poteškoće u disanju, poremećaj osjeta njuha i okusa) neophodno djetetu u vrtiću ili školi izmjeriti tjelesnu temperaturu.

Temeljem članka  73. Statuta Osnovne škole "Rikard Katalinić Jeretov" Opatija, Uputa za sprječavanje i suzbijanje epidemije covid-19 vezano za rad predškolskih ustanova i razrednu nastavu od 1. do 4. razreda te posebne razredne odjele i rad s djecom s teškoćama koja imaju pomoćnika u nastavi, izdanih od Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo 20.5. 2020. i Preporuka za organizaciju rada u razrednoj nastavi i uputa za vrednovanje i ocjenjivanje u mješovitom modelu nastave od 25. svibnja 2020., izdanih od Ministarstva znanosti i obrazovanja 20.5.2020.godine ravnatelj Škole donosi:

PROVEDBENI PLAN

otvaranja Osnovne škole "Rikard Katalinić Jeretov" Opatija 25. svibnja 2020.
za učenike razredne nastave

U cilju unapređenja zaštite učenika, djelatnika škole i ostalih posrednih dionika odgojno-obrazovnog procesa Škole, ravnatelj Škole donosi Provedbeni plan otvaranja Osnovne škole "Rikard Katalinić Jeretov" Opatija 25. svibnja 2020. za učenike razredne nastave (u daljnjem tekstu: Provedbeni plan).

Provedbeni plan oslanja se i nadograđuje na sadržaj Provedbenog plana donesenog 11. svibnja 2020. godine,  koji je definirao otvaranje škole i početak funkcionalnosti provođenje nastave u školi.

U tekstu se muški rod rabi i za ženski.

Provedbeni plan zahtijeva organizacijske, tehničke, materijalne uvjete i mjere koji se u daljnjem tekstu navode.

1. Organizacijske mjere i zadaci

1.1. Pripremne radnje za otvaranje škole

a) Upoznati učitelje i druge djelatnike Škole s Uputama HZJZ-a i Preporukama MZO-a tijekom virtualnog radnog sastanka, putem virtualne zbornice i oglasne ploče.

Izvršitelj zadatka: ravnatelj Škole; Rok provedbe zadatka: do 25. svibnja 2020. godine.

b) Dogovoriti s učiteljicama, predmetnim učiteljima i stručnom službom korake organizacije rada, prikupljanje potrebnih podataka,  jasnu komunikaciju uputa s roditeljima, organizaciju ulaska učenika u školu, raspored učionica i modificirati raspored sati po potrebi.

Izvršitelj zadatka: ravnatelj Škole; Rok provedbe zadatka: do 23. svibnja 2020. godine.

c) Upoznati roditelje putem web stranice Škole s Uputama HZJZ-a i Preporukama MZO-a.

Izvršitelj zadatka: ravnatelj Škole i pedagoginja Škole; Rok provedbe zadatka: do 23. svibnja 2020. godine.

d) Izvršiti ispitivanje potrebe roditelja učenika razredne nastave:

-    O potrebi prehrane učenika tijekom boravka u Školi i

-    O potrebi organiziranja rada Produženog boravka za učenike.

Izvršitelj zadatka: učiteljice razredne nastave; Rok provedbe zadatka: do 22. svibnja 2020. godine i kontinuirano po potrebi za učenike koji će se priključiti kasnije.

e) Upoznavanje roditelja s mjerama i zadatcima i načinima organizacije rada.

Izvršitelj zadatka: učiteljice razredne nastave – razrednice, nakon održanog radnog sastanka i/ili nakon dodatnih konzultacija, ako se roditelj obrati sa specifičnim upitom; Rok provedbe zadatka: 25. svibnja 2020.

1.2. Administrativno tehnička služba škole

a) Izvršiti analizu potrebnih sredstava za održavanje i higijenu u školi te prehranu.

Izvršitelj zadatka: tajnik, računovođa, spremačice, kuharica, domar; Rok provedbe zadatka: 22. svibnja 2020.g. i kontinuirano tijekom svibnja.

b) Uskladiti podatke i izvršiti nabavu dezinfekcijskih i zaštitnih sredstava te sredstava za čišćenje.

Izvršitelj zadatka:  tajnik škole, računovođa; Rok provedbe: 22. svibnja 2020. i kontinuirano tijekom svibnja.

c) Nakon radnih sastanaka s učiteljima, obaviti dodatne poslove koji omogućavaju preseljenje dijela učenika razredne nastave u učionice predmetne nastave, sukladno uputama HZJZ.

Izvršitelj zadatka: domar i ravnatelj Škole; Rok provedbe: 25.svibnja 2020.g. i dalje po potrebi.

2. Tehničke mjere

2.1. Zadatci za administrativno - tehničku službu Škole

a) Nabava sredstva za dezinfekciju i čišćenje.

Izvršitelj zadatka: tajnik i materijalni knjigovođa Škole; Rok provedbe zadatka kontinuirano tijekom svibnja.

b) Označavanje učionica, ulaza i wc-a za učenike.

Označiti vrata na učionicama i wc-ima prema oznakama razreda kao i ulazna vrata za ulazak učenika.

Izvršitelj zadatka: domari; Rok provedbe zadatka: do 25. svibnja 2020. godine.

c) Priprema, čišćenje i dezinfekcija učionica, wc-a i zajedničkih prostorija.

Izvršitelj zadatka: spremačice; Rok provedbe: do 22. svibnja 2020. godine.

d) Vođenje evidencija o:

- dnevnoj dezinfekciji svih korištenih površina nakon odlaska djece

- dnevnom prozračivanju korištenih prostorija

- dnevnom čišćenju svih dodirnih točaka

- dnevnom pranju nastavnih sredstava, nastavnih pomagala i druge opreme koju su djeca i učiteljice toga dana upotrebljavale.

Izvršitelj zadatka:  spremačice; Rok provedbe zadatka: po završetku svakog radnog dana počev od 25. svibnja 2020. godine.

f) Obavljati nadzor nad provedbom zadataka ovoga plana.

Izvršitelj zadatka: ravnatelj Škole, pedagoginja Škole, tajnik Škole; Rok provedbe zadatka: do 25. svibnja 2020. godine.

3. Mjere provedbe nakon otvaranja škole

a) Osigurati prihvat učenika na ulazima u školu prema utvrđenom rasporedu i provjeru knjižica s upisanim temperaturama izmjerenim kod kuće.

Izvršitelj zadatka: učiteljice i učitelji koji imaju prvi nastavni sat.

b) Osigurati da se učenici/ce i naknadno uključe u razrede i grupe.

Izvršitelj zadatka: Učiteljice razredne nastave i ravnatelj.

c) Na početku nastave, 25.5.2020. održati edukaciju za učenike na jednostavan i prikladan način.

Izvršitelj zadatka: učiteljice razredne nastave, predmetni učitelji i učiteljice u Produženom boravku.

d) Vježbati s učenicima gdje se kreću, kako se koriste odmori, dijeli hrana, izlazi na dvorište i na igrališta.

Izvršitelj zadatka: učiteljice, predmetni učitelji i učiteljice u Produženom boravku.

e) Osigurati redovito pranje ruku i redovitu nabavu sredstava za dezinfekciju i čišćenje, vodeći brigu o mogućim alergijama na dezinfekcijska sredstva.

Izvršitelj zadatka: učiteljice, predmetni učitelji i učiteljice u Produženom boravku, spremačice, kuharice, pedagoginja, tajnica, materijalni knjigovođa i ravnatelj.

f) Osigurati uvjete za rad i podršku stručnih suradnika učiteljima i učenicima, provjeriti jesu li osigurana materijalna sredstva za rad, materijali za učenje i poučavanje.

Izvršitelj zadatka: učiteljice, pedagoginja, ravnatelj.

g) Osigurati provjetravanje i čišćenje prostora koje obavljaju spremačice i domari.

Izvršitelj zadatka: učiteljice, spremačice, domari.

h) Voditi evidenciju o mjerenju tjelesne temperature i dezinfekciji mobilnih telefona zaposlenika (Upute HZJZ).

Izvršitelj zadatka: tajnica Škole.

i) Redovito prikupljati podatke o stanju i po potrebi korigirati Provedbeni plan.

Izvršitelj zadatka: ravnatelj, svi djelatnici Škole u svom djelokrugu rada.

j) Informirati zaposlenike, učenike i roditelje.

Izvršitelj zadatka: ravnatelj, učiteljice, tajnica, stručne suradnice i svi djelatnici Škole sukladno djelokrugu rada i načinu dogovorene komunikacije.



EPIDEMIOLOŠKE MJERE ZAŠTITE ZA UČENIKE RAZREDNE NASTAVE

OD 25. SVIBNJA 2020.

Ove epidemiološke mjere vrijede samo za učenike od 1. do 4. razreda
koji nastavu pohađaju u školi od 25. svibnja 2020.

Mjere su izrađene prema uputama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.

OBVEZE RODITELJA PRIJE DOLASKA DJETETA U ŠKOLU

1.    Roditelji/skrbnici imaju obavezu izmjeriti tjelesnu temperaturu djetetu svaki dan prije dolaska u školu.

2.    Preporuka je da svaki dan prije odlaska u ustanovu, roditelj u djetetovu bilježnicu informativku upiše vrijednost izmjerene tjelesne temperature kod djeteta.

3.    Ako dijete ima simptome respiratorne bolesti (povišena tjelesna temperatura, kašalj, poteškoće u disanju, poremećaj osjeta njuha i okusa), ako ima izrečenu mjeru samoizolacije ili ako je dijete zaraženo s COVID-19 NE DOLAZI U ŠKOLU.

4.    Osoba koja ima simptome respiratorne bolesti (povišena tjelesna temperatura, kašalj, poteškoće u disanju, poremećaj osjeta njuha i okusa), ako ima izrečenu mjeru samoizolacije ili simptome COVID-19 ne smije biti u pratiti dijete u školu.

5.    Osigurati djetetu 1 paketić papirnatih maramica za nos i staviti ga u školsku torbu i čisti platneni ubrus

DOLAZAK UČENIKA U ŠKOLU

1. Dijete u školu dolazi samo ili u pratnji roditelja/staratelja ili neke druge osobe iz kućanstva, odnosno onako kako je u školu dolazilo prije proglašenja epidemije. 

2. Roditelji/skrbnici koji dovode i odvode djecu u školu to čine na način da ne ulaze u školu već dolaze do ulaza pri čemu zadržavaju distancu od najmanje 1,5 metra u odnosu na druge roditelje/skrbnike i djecu. Djeca i roditelji, odnosno osobe iz istog kućanstva ne moraju držati distancu.

3. Djeca u školu dolaze u vrijeme kad je rasporedom ulaska predviđen ulazak u školu za njihovu odgojno-obrazovnu skupinu (razred) i pred ulaz namijenjen za njihovu odgojno obrazovnu skupinu.

4. Na ulazu u školu djeca se ne grupiraju nego stoje u redu jedan iza drugoga i potiče ih se da drže distancu u odnosu na ostalu djecu. Nadzor nad ulaskom u školu provode dežurni učitelji.

5. Kod ulaska u školu djeca dezinficiraju potplate svoje obuće i upućuju se prema svojim učionicama.

6. Nakon ulaska učionicu, djeca peru ruke tekućom vodom i tekućim sapunom kako je propisano mjerama HZZJZ. Nakon pranja ruku i pod nadzorom učiteljice sjedaju na za njih unaprijed određena radna mjesta.

7. U slučaju lošeg vremena, djeca od 7:30 mogu odmah ući u školu, bez zadržavanja ispred ulaza – učiteljica će ih dočekati na ulazu i usmjeriti u prostor namijenjen radu njihove odgojno obrazovne skupine poštujući i pri tome mjere HZZJZ.

BORAVAK UČENIKA U ŠKOLI

1. Djecu treba poticati na održavanje distance od druge djece i odraslih (fizičke udaljenosti) primjereno njihovoj dobi. O tome brigu vode učiteljice.

2. Djecu treba poticati da ne dodiruju usta, nos, oči i lice kao i da ne stavljaju ruke i predmete u usta. O tome brigu vode učiteljice.

3. Djeca trebaju redovito i pravilno prati ruke prije početka svakog sata, prije i nakon konzumiranja hrane, nakon korištenja toaleta, nakon dolaska izvana, nakon čišćenja nosa i uvijek kada ruke izgledaju prljavo.

4. Djecu treba poticati da kada kašlju i kišu prekriju usta i nos laktom ili papirnatom maramicom koju poslije trebaju odbaciti u koš za otpad s poklopcem te odmah oprati ruke. Pri kašljanju i kihanju trebaju okrenuti lice od drugih osoba te izbjegavati dodirivanje lica, usta i očiju rukama.

5. Djeca ne bi trebala dijeliti čaše, šalice, drugo posuđe i pribor za jelo s drugom djecom.

6. Svako dijete samo postupa sa svojom odjećom i obućom, školskim priborom, torbama i knjigama te ih ne dijeli s ostalom djecom i ne dodiruje i ne uzima stvari druge djece.

7. Djeca ne nose zaštitne maske i rukavice. 

8. Kod potrebe odlaska na toalet ili pranja ruku, djecu se potiče na održavanje distance od ostale djece te se osigurava da ne bude preveliki broj djece u toaletima u isto vrijeme. Svaka odgojno obrazovna skupina koristi točno označen toalet.

9. Tijekom boravka u školi i pod malim odmorima, djeca ne napuštaju prostoriju u kojoj se odvija nastava za njihov razred, osim potrebe odlaska na toalet i pranja ruku ili na užinu u hol škole.

10. Školska prehrana odvija se u školskim učionicama i blagovaonici škole prema posebnom rasporedu za svaku odgojno-obrazovnu skupinu. Djeca ne bi trebala rukama dirati hranu druge djece te ih se potiče da tijekom marende drže distancu od druge djece. Prije i nakon jela djeca trebaju oprati ruke, sukladno preporukama HZJZ. Marendu kuharica donosi pred učionicu, a djetetu dijeli učiteljica u rukavicama. Nakon pojedene marende učenici mogu u pratnji svoje učiteljice izaći na dogovoreni prostor školskog dvorišta, ali pri tome preporuča se i dalje održavati distancu te izbjegavati miješanje s drugim skupinama.

ORGANIZACIJA NASTAVE U ŠKOLI

1. Nastava se u školi organizira za sve učenike od 1. do 4. razreda iz svih nastavnih predmeta.

2. Nastava se odvija prema rasporedu sačinjenom 23.5.2020. a koji je komuniciran učenicima i njihovim roditeljima.

3. U razredu s učenicima boravi učiteljica razredne nastave i učitelji predmetne nastave koji predaju strani jezik i izborne predmete u vrijeme kad po rasporedu imaju te predmete, te pomoćnici u nastavi. 

4. Nastava TZK odvija se isključivo u otvorenim prostorima, odnosno u školskom dvorištu kad god je to moguće, ali na način da se vodi računa da se djeca ne uznoje – dakle, šetnja, lagane vježbe oblikovanja…

5. Kod izlaska učenika iz učionice u vanjski prostor škole valja voditi brigu da ne dođe do kontakta učenika jedne skupine (razreda) s učenicima u drugoj skupini.

 POSTUPANJE U SLUČAJU SUMNJE U ZARAZU KOD DJETETA

1.    Ravnatelj škole u dogovoru s nadležnim školskim liječnikom o svakoj sumnji na COVID-19 kod zaposlenika ili djece (o čemu roditelj/skrbnik ima obavezu hitno telefonom obavijestiti ravnatelja) obavještava nadležnog školskog liječnika. Posebno žurno i neizostavno ravnatelj obavještava nadležnog školskog liječnika u slučaju grupiranja sumnje ili zaraze COVID-19 (2 i više djelatnika i/ili djece sa sumnjom iz iste učionice/zgrade i sl.).

ODLAZAK IZ ŠKOLE

1. Odlazak učenika iz škole odvija se tako da ne dođe do kontakta učenika jedne odgojno obrazovne skupine s učenicima iz druge skupine.

2. Nakon završetka nastave djeca pod nadzorom učitelja/ice koji ima zadnji sat u njihovom razredu idu prema izlazu iz škole bez zadržavanja u ostalim dijelovima školske zgrade.

3. Nakon izlaska iz školske zgrade učenici se odmah upućuju svojim kućama i ne zadržavaju se u školskom dvorištu. 

4. Spremačica škole zadužena za prostor, odmah zrači isti i čisti ga prema uputama s pojačanom dezinfekcijom svih stolova, stolica, kvaka, umivaonika.

5. Učenici koji idu u produženi boravak, čekaju u učionici da po njih dođe učiteljica PB-a koja će ih povesti u prostor u kojem će boraviti za vrijeme trajanja PB-a. Škola nije u mogućnosti organizirati PB na način - jedna odgojno obrazovna skupina, jedan učitelj PB-a, te su o tome roditelji unaprijed obavješteni. Prostor u kojem će se odvijati rad PB skupina, pripremljen je u skladu s uputama HZZJZ, a učenici će objedovati u blagovaonici i to na način da se dijele na više skupina kako bi se za vrijeme objeda osigurao propisan razmak.

DJELATNICI ŠKOLE

1.       Zaposlenici škole (učitelji i drugi radnici), u školu dolaze na glavni ulaz.

2.       U školi borave samo oni učitelji koji su potrebni za izvođenje nastave učenika od 1. do 4. razreda.

3.       Ulaz u školu je zaključan, otvara ga tajnica škole i odmah mjeri tjelesnu temperaturu zaposlenika te je bilježi na propisanu listu.

4.       Zaposlenik škole koji nije učitelj/ica, dezinficira potplate svoje obuće, a za ulazak u učionicu preko svoje odjeće, nosi zaštitnu kutu.

5.       Na ulazu u školu, zaposlenik škole dezinficira ruke dezinficijensom.

6.       Zaposlenik škole može nositi zaštitnu masku.

7.       Zaposlenik škole mora nositi rukavice kod rukovanja s hranom i prilikom prijema učenika u školu.

8.       Zaposlenik škole obavezno često pere ruke u skladu s uputama HZZJZ.

9.       Zaposlenici škole ne okupljaju se u zbornici tijekom vremena trajanja posebnog režima rada, a kod međusobne komunikacije paze na održavanje propisanog razmaka.

10.   Tehničko osoblje i kuharica ulaze i izlaze iz škole na ulaz u suterenu pridržavajući se pri tome svih prije navedenih mjera koje vrijede za sve zaposlenike škole.

11.   Tehničko osoblje i kuharica u školi koristi obuću za rad namijenjenu isključivo za školski prostor.

 

 

 


TV program i satnica za online e-Učenje po danima


Nastava na daljinu se prema planu provodi putem interneta i na televizijskim programima HRT3 te na Sportskoj televiziji za više razrede osnovne škole i srednju školu. Svi sadržaji na HRT 3 i SPTV te na YouTubeu uspješno se izvode. Pristup e-Dnevniku je osiguran no ulaz u sustav putem AAI@EduHr identiteta je otežan zbog tehničkih poteškoća te CARNET i Srce rade sve što mogu kako bi ih što prije otklonili. Molimo sve korisnike da se drže rasporeda nastave na daljinu i u međuvremenu koriste sve rezervne izvore sadržaja koje je osiguralo Ministarstvo znanosti i obrazovanja – od TV-a i Youtubea do web stranice s materijalima skolazazivot.hr, priopćeno je iz CARNET-a.

Poveznice na alternativne načine izvođenja nastave:

Treći program HRT-a – za učenike od 1. do 4. razreda OŠ
Sportska televizija – za učenike viših razreda OŠ i učenike SŠ
YouTube kanal ‘Škola za život’  – za učenike viših razreda OŠ i učenike SŠ

Današnji raspored sati online nastave nalazi se na ovoj poveznici.


Riječi ravnatelja škole:
"Profesionalno se bavim dugi niz godina poslom informatizacije škola. Pripadam stručnjacima koji su oprezni u izboru riješenja i načinima uvođenja, svjestan kako se radi o vrlo osjetljivim promjenama tradicionalne škole. Ukoliko se ništa ne uspije, ostaje nam učionica i udžbenici. Međutim, u vremenima koja su nas zadesila, smatram kako se moramo svi potruditi i dati podršku svima onima koji nastoje iznaći riješenja učenja na daljinu (e-Learning). Sada ne možemo više detaljno planirati i eksperimentirati već moramo djelovati, makar u tome nesvjesno ili nespretno pogriješimo. Dozvoljeno nam je jer smo kao sustav već odradili dovoljno priprema i sada moramo ubrzati, staviti u petu (bez obzira što će reći inovator gospodin Mate Rimac)! Moramo svi dati podršku ministarstvu, ministrici, CARNET-u i suradnicima. Vjerujem da im nije lako zbog raznih tehničkih problema i nepredvidljivih situacija. Svi mi koji smo se bavili suvremenim tehnologijama često smo bili neugodno iznenađeni teškoćama ali smo ih rješavali na bilo koji način. Često smo rabili i čudna rješenja. Na kraju, ovih dana primarna je zadaća boriti se protiv virusa, bilo kakvim dozvoljenim i humanim metodama. Pri tome moramo imati još jednu važnu zadaću pred sobom - psihičku podršku našoj djeci, koja moraju osjetiti da brinemo o njima, da su tu i dalje u svom svijetu prijatelja, učitelja i da je učenje najvažnija aktivnost za čitav život! Pomozimo im da prebrode ove dane i ne osjete nepotreban strah!"
(Fredi Glavan, prof.)

KORACI AKTIVIRANJA VIRTUALNIH UČIONICA

1. Svi razrednici u direktoj komunikaciji s roditeljima u razrednom odjelu provjeravaju jesu li svi učenici zapamtili svoj AAI elektronički identitet zbog ulaska u izabrane alate za e-Učenje (LMS).

2. Ukoliko su učenici zaboravili svoj AAI, razrednici javljaju kolegici Dragici Rade potrebu generiranja novog AAI za pojedinačnog učenika. Kolegica Rade šalje podatke o novom AAI roditelju (pomoću maila u e-Dnevniku ili sms-om).

3. Učenici moraju pristupiti izabranom sustavu za e-Učenje (LMS) u svoju grupu (Tim) i pozdraviti sve nazočne jednostavnom porukom ("Pozdrav svima", "Dobar dan" i slično) i tako potvrditi svoju aktivnost. Kod alata MS Teams, učenici dobiju elektroničku poruku na svoj @skole.hr inbox (unutar Office 365) s poveznicom za pristup Teams virtualnom razrednom odjelu. Preporučujemo da Teams otvore u svom Internet pregledniku (Edge, Google Chrome, Vivaldi, Opera i drugi) na računalu. Možete preuzeti i app za mobitel MS Teams.

4. Kad se uspostavi funkcionalnost virtualne učionice za razredni odjel, predmetni nastavnici u njoj uređuju materijale za učenje i određuju sadržaj, dinamiku i način izvođenja virtualne nastave svog predmeta. Razrednici brinu o pravilima komunikacije. U svakoj virtualnoj učionici su članovi razrednik, učitelji predmeta i učenici tog razrednog odjela (stvarnog).

UČENICI EDUKATORI: Pogledajte primjer kako učenici postaju učitelji (Tema Office 365 - Pristup, Uporaba Teams razrednih odjela). Sve pohvale mladom učitelju!


Dragi učenici, poštovani roditelji,

od srijede, 18.3.2020. krećemo s nastavom na daljinu.

Radit ćemo prema uobičajenom rasporedu. Sve relevantne informacije ćete dobivat prvenstveno putem direktne komunikacije učitelja i učenika/ca i web mjesta:

http://rkj.hr

RAZREDNA NASTAVA

Roditelji će putem online platforme za e-Učenje, preko koje su povezani s razrednom učiteljicom, dnevno dobivati upute i zadatke koji se referiraju na sadržaje koje učenici prate putem HRT3. Raspored emitiranja programa stavili smo na našu gornju www stranicu i ažurirat će se. Vjerujem kako će i TV objavljivati program.

Učenicima koji pohađaju program PB, učiteljice će dostavljati i zadatak vezan za uobičajen rad u PB.

Učenici će dobivati i upute i zadatke za izborne predmete.

PREDMETNA NASTAVA

Nakon što se uključe u svoju online virtualnu učionicu, učenici će za svaki predmet, tijekom dana kada prema rasporedu imaju isti, dobivati upute i zadatke vezano uz sadržaje za pojedini nastavni sat. Obzirom da može doći do pada sustava, učitelji će unutar razreda  formirati mape s oznakom dana na kojeg se materijal odnosi kako bi učenik lakše pratio sadržaj onda kada se može povezati u sustav.

Od vaših razrednika dobili ste poziv i upute za povezivanje u virtualnu učionicu pomoću vašeg AAI identiteta, @skole.hr., molimo vas da do utorka, 17.3.2020. svakako pristupite svojoj skupini kako bismo testirali sustav. U slučaju problema, molimo javite se svome razredniku.

Predmetni učitelji uputit će vas na sadržaje koje trebate za pojedini predmet pratiti on-line, na Sportskoj televiziji ili pak iz nekog drugog izvora. 

Vjerujem da će ovaj veliki izazov pred kojega smo stavljeni radi više sile potaknuti u nama ono najbolje; čvršće nas povezati, probuditi kreativnost i želju za istraživanjem.

Ovo je prilika da pokažemo da smo ozbiljni i odgovorni, da razumijemo ovaj poseban trenutak i da zajedno možemo savladati svaku poteškoću.

Mi smo škola, izvrsnih učenika i učitelja - niti jedan virus ne može u nama zaustaviti želju za uspjehom...krenimo hrabro, budimo podrška jedni drugima, od danas ćemo svi bolje razumjeti smisao ŠKOLE ZA ŽIVOT!

Veliki pozdrav svima, radujemo se vašem povratku u klupe - graji i smijehu koji danas nedostaje u školskim hodnicima.

Ravnatelj škole Fredi Glavan, prof.

 

ZA RAZREDNU NASTAVU:

U nastavku je link za Youtube kanal "Škola na trećem" na kojem će biti svi sadržaji koji su bili na TV-u.
Ako bude potrebno za UČENIKE/CE RN koji možda nisu mogli gledati u redovom terminu, ili za učitelje ako su propustili.

https://m.youtube.com/channel/UC2FkzJufULIFv7f2RO-tgjw


Poštovani, slijedom naknadne obavijesti zaprimljene od HAKOM-a, upućujemo Vas da su njihove publikacije vezane uz zaštitu djece na Internetu dostupne na poveznici https://www.hakom.hr/default.aspx?id=1504 , a video sadržaj "Kako zaštiti djecu na internetu" je dostupan na poveznici https://www.youtube.com/watch?v=zXxXfCbW0ss . pdf dokument )


 Virtualna škola - stariji školski materijali, nastali prije "Škole za život" u RKJ


[15.3.2020. - MZO] - Nastava na daljinu – Česta pitanja i odgovori

Nastava na daljinu – Česta pitanja i odgovori

EVIDENTIRANJE NASTAVE

Kako će se organizirati i upisivati Program Produženog stručnog postupka za učenike s teškoćama u razvoju u posebnom programu?

Prema onome što je stvarno i izvedeno. Ako su učenici u školi jer su roditelji zaposleni onda se upiše što se radilo, a ako je učenik kod kuće daju se upute za rad kod kuće. Odnosno, učitelj je u kontaktu s roditeljima preko neke od grupa (npr Viber ili WhatsApp).

Kako predmetni učitelji trebaju upisivati sate u Dnevnik rada tijekom održavanja nastave na daljinu? Upisuje li svaki nastavnik svoj predmet prema rasporedu kojeg definira MZO uz napomenu sa strane da je nastava održana u online okruženju ili postoji neki drugi način, odnosno prijedlog?

Upisuje se ono što je stvarno i izvedeno bez obzira na to tko je kreirao osnovne materijale. Međutim, nastavnik i u slučaju da sve materijale koristi koji su naprijed pripremljeni treba davati dodatne upute učenicima.

S obzirom na činjenicu da neki nastavnici ostvaruju sate iznad norme, hoće li se u narednom razdoblju isti iskazivati u evidenciji za obračun plaće, jer će nastavnici unositi sadržaje nastavnih sati u e-Dnevnik te će time biti iskazana njihova satnica na razini tjedna?

Sve aktivnosti nastavnika trebaju biti evidentirane u e-Dnevniku i prema tome će se obračunavati plaća.

 

RASPORED NASTAVE

Smije li se u virtualnim učionicama odrađivati nastava prema već postojećem školskom rasporedu ili treba pratiti raspored koje je izdalo ministarstvo? Upisujemo li u e-Dnevnik raspored Ministarstva ili već postojeći školski raspored?  S obzirom na to da su neke nastavne cjeline i sadržaji, koje je Ministarstvo isporučilo, već obrađeni, a nastavnik isporučuje svoje sadržaje i aktivnosti, upisuje li sadržaje koje sam nastavnik isporučuje ili koje je isporučilo ministarstvo?

Unaprijed su pripremljene pojedine nastavne jedinice s materijalima kako bismo učiteljima olakšali početak rada. Ako nastavnik ima gotova svoja predavanja, njegovi učenici ne moraju pratiti sadržaj koji je isporučio MZO, nego predmetni nastavnik u virtualnom razredu isporučuje sadržaj i aktivnost. Nadalje, može se dodati i koji sat na postojeći raspored, ali to sve treba objaviti na mrežnim stranicama škole.

U e-Dnevnik se upisuje ono što se stvarno s učenicima i radilo.

Učitelji i nastavnici ne odabiru sami nastavne jedinice kroz ova dva tjedna već će one biti zadane kao sada za ponedjeljak?

Unaprijed su pripremljene pojedine nastavne jedinice s materijalima kako bismo učiteljima olakšali početak rada. Ako nastavnik ima gotova svoja predavanja, njegovi učenici ne moraju pratiti sadržaj koji je isporučio MZO, nego predmetni nastavnik u virtualnom razredu isporučuje sadržaj i aktivnost. Nadalje, može se dodati i koji sata na postojeći raspored, ali to sve treba objaviti na mrežnim stranicama škole.

Pozivamo sve nastavnike da snimaju sadržaj i svoja uspješna video predavanja od 15 minuta nam dostave na kurikulum@mzo.hr jer ćemo i drugima omogućiti njihovo korištenje. Treba nam naime preko 300 video lekcija tjedno.

Može li škola raditi po svojem uobičajenom rasporedu? Ili mora raditi po zajedničkom.

Ako radi po uobičajenom rasporedu, to mora objaviti i svi nastavnici moraju samostalno pripremati sve materijale i objavljivati ih učenicima, a sve mora biti jasno objavljeno i objašnjeno na mrežnim stranicama škole. Pri tome se ne smije koristiti videokonferencija u realnom vremenu.

Hoće li škole dobiti upute o tome radi li se u smjenama te ostvaruju li time svoje pravo na smjenski rad.

Rasporedom koji će se objavljivati na stranicama MZO-a bit će definirano vrijeme u kojem se izvodi nastava u kojem razredu.

 

PRISTUP INTERNETU

U školi nemamo učenike čije su obitelji korisnici zajamčene minimalne naknade, ali nam se sad javljaju neki učenici da kod kuće nemaju računalo ni Internet. Mogu li se za njih dobiti tableti ili bi trebalo napraviti neku objektivnu procjenu socijalno-ekonomskog statusa?

Zahtjev za posudbu uređaja sa pristupom Internetu podnosi roditelj ili staratelj učenika. Zahtjev je dostupan na stranicama Škole za život na poveznici https://bit.ly/2Wg08jS. U zahtjevu roditelj mora pod materijalnom i krivičnom odgovornosti potvrditi:

Roditelj mora navesti osobne podatke i adresu kućanstva i OIB-ove svih članova kućanstva kao i prosječan mjesečni prihod članova kućanstva.

Roditelj također potvrđuje da MZO može provjeriti sve podatke o prihodima članova kućanstva/obitelji u Poreznoj upravi.

Roditelj pod materijalnom i krivičnom odgovornošću potvrđuje da su navedeni podaci istiniti.

Određeni učenici naše škole imaju svoj uređaj, ali ne i dovoljno brz internet za praćenje nastave na daljinu. Smiju li se tim učenicima dodijeliti samo SIM kartice ili one idu obavezno uz tablet koji se dodjeljuje učenicima petih i sedmih razreda?

Da, smiju se učenicima podijeliti i samo kartice.

Što ako nisu svi nastavnici dobili prijenosna računala? Bilo bi zaista jednostavnije pripremati se za virtualnu učionicu i online nastavu da nastavnik ima na čemu raditi.

Računala su isporučena školama još tijekom listopada i studenog 2019. Ako niste dobiti računalo, obratite se ravnatelju jer su ravnatelji planirali koliko računala im treba i prema tome planu su dobili isporuku od Carneta.

 

PRAKTIČNA NASTAVA, RAZREDNA NASTAVA, NASTAVA U BOLNICI, PRODUŽENI BORAVAK, RAD OD KUĆE

Naši učenici veliki dio praktične nastave odrađuju na ekonomiji i na imanju škole. Prekidamo i takav rad jer učenici nisu u školi. Problem je sto veliki broj maturanata odrađuje praktičnu nastavu i van škole i u školi. Molim, imate li netko prijedlog kako organizirati, ili nadomjestiti praktičnu nastavu za maturante?

U principu se sva nastava u školi prekida. Međutim, ako nema neposredne opasnosti (a takve odgovore daju Stožeri civilne zaštite) može se za maturante organizirati praktični rad učenika na otvorenom prostoru ili im dati uputu kako i što da naprave kod kuće. Potrebno je kontinuirano pratiti upute Stožera civilne zaštite i uskladiti rad s njima.

Koja je preporuka za rad djelatnika u produženom boravku ukoliko bude potrebe za online nastavom?

Produženi boravak je u nadležnosti osnivača koji isplaćuje i plaće učiteljima.

Učenici razredne nastave trebaju pratiti nastavu od ponedjeljka na HRT3! Kakve materijale učitelji trebaju slati učenicima kako bi vježbali i kako bi im davali povratnu informaciju o njihovom radu?

Dajte im upute što napraviti, npr. u udžbeniku ili što trebaju nacrtati, izračunati i sl. Upotrijebite onoliko vremena koliko biste i inače kada radite s učenicima na nastavi i pripremi. Sada možete fleksibilno rasporediti taj rad.

Učitelji razredne nastave dužni su biti u školi i redovito komunicirati s roditeljima i slati im radne materijale za učenike, a prije toga napraviti virtualne grupe s roditeljima za komunikaciju kako je opisano u dopisu od prošle srijede, a i objavljeno na stranicama MZO-a. Mogu davati dodatne upute i zadaće za učenike.

Održava li se dalje nastava u bolnici?

Takva se nastava ne izvodi zbog režima rada bolnica. Ako može, učenik će pratiti nastavu na TV-u i online.

Učitelji s kroničnim bolestima – mogu li raditi od kuće? Naime, liječnici mogu dati samo bolovanje, a da preporuku za rad od kuće daje poslodavac.

Naravno da ukoliko liječnik procijeni da trebate ostati na bolovanju, Vi trebate ostati na bolovanju. U tom slučaju ne trebate raditi niti od kuće, ali ravnatelj Vam treba naći zamjenu. Ukoliko ipak ne idete na bolovanje, ravnatelj može odrediti koji dio vremena radite u školi, kao i kad se nastava odvija u školi. Potrebno je kontinuirano pratiti upute Stožera civilne zaštite i uskladiti rad s njima.

 

PRIJEVOZ UČENIKA

U ponedjeljak ravnatelji provode anketu o potrebama organiziranog prijevoza s roditeljima djece od I. do IV. razreda koja i inače imaju osiguran prijevoz, a dovodit će djecu u školu

 

UPIS UČENIKA U I. RAZRED OŠ

Od ponedjeljka 16. ožujka 2020. godine obustavljaju se sve aktivnosti vezane uz upis djece u I. razred osnovne škole.

Upisi u I. razred osnovne škole za školsku godinu 2020./2021. provest će se nakon završetka provedbe postupaka utvrđivanja psihofizičkog stanja djeteta radi upisa u I. razred osnovne škole prema već utvrđenom ili novom rasporedu kojeg će utvrditi nadležna tijela u županiji, odnosno Gradu Zagrebu temeljem dogovor s osnovnim školama te će o tome obavijestiti roditelje.

 

POMOĆNICI U NASTAVI

Učenici koji koriste uslugu pomoćnika u nastavi mogu je nastaviti koristi u školi ako učenik dolazi u školu ili kod kuće ako učenik ostaje kod kuće, međutim, u ovome drugom slučaju potrebna je suglasnost roditelja i pomoćnika. Uslugu je moguće koristiti u vremensku opsegu koji je potreban za praćenje nastave na daljinu, a najviše koliko je učenik koristio uslugu pomoćnika u nastavi u školi.

 

NASTAVA ZA UČENIKE S TEŠKOĆAMA

Sadržaji za posebne programe uskoro će se pripremiti. Za učenike koji nastavu pohađaju po redovitom programu uz prilagodbu, učitelji i stručni suradnici pripremat će potrebne materijale.

 

ŠTO S UČENICIMA KOJI SU DOŠLI U ŠKOLU

Učenici u školi prate nastavu na TV-u i online prema uzrastu uz nadzor učitelja. Učitelji mogu organizirati i druge oblike aktivnosti s učenicima (ne nastavu).

 

ŠTO AKO UČENICI NEMAJU INTERNET/TABLET

Svi učenici 5. i 7. razreda dobili su SIM kartice i uređaje. Za učenike slabijeg socio-ekonomskog statusa koji nemaju uređaj niti Internet ravnatelji osnovnih škola su dobili uputu da im posude tablete za razrednu nastavu, a srednje škole su dobile sredstva za nabavu tableta za te učenike. Učenici razredne nastave trebaju samo TV prijemnik.

 

UČITELJI KOJI RADE U VIŠE ŠKOLA

Škole se mogu međusobno dogovoriti u kojoj će školi osoba raditi, o čemu će se voditi evidencija. Rad škole organizira ravnatelj koji može procijeniti i opseg vremena koji učitelj treba provesti u pojedinoj školi.

 

MATURANTI

Ne održavaju se pripreme za državnu maturu organizirane u školi. U ovom trenutku nije predviđena izmjena kalendara polaganja državne mature, o svemu će javnost biti pravovremeno obaviještena.

 

PRAĆENJE OPĆEOBRAZOVNIH SADRŽAJA U STRUKOVNIM ŠKOLAMA

Općeobrazovni materijali se pripremaju te će škole dobiti obavijest o pristupu tim materijalima. Potrebno je pratiti mrežne stranice AZOO-a. Preko 250 je strukovnih zanimanja i nije moguće se pokriti, ali ćemo zato prvo ići s općeobrazovnim temama i predmetima. Pozivaju se nastavnici da šalju svoje materijale ASOO-u koji će ih učiniti dostupnima i drugima.

 

PRAĆENJE STRUKOVNIH SADRŽAJA U STRUKOVNIM ŠKOLAMA

ASOO je pokrenuo mrežni portal za virtualnu nastavu kojem se može pristupiti preko poveznice nastava.asoo.hr

Na portalu će se od ponedjeljka 16. ožujka objavljivati sadržaji u digitalnom obliku u svih 13 strukovnih obrazovnih sektora.

 

NATJECANJA UČENIKA / POLAGANJE STRUČNIH ISPITA – PROVODE AZOO I ASOO

Sve aktivnosti su obustavljene, obavijesti su na mrežnim stranicama agencija. Osobama kojima je polaganje stručnog ispita vezan uz ugovor o radu, ti se rokovi prolongiraju u skladu s novim rasporedom polaganja stručnih ispita.

 


 

[14.3.2020. - MZO] - Obraćanje ravnateljima – 14. ožujka 2020. (u potpunosti preneseno bez intervencija na tekstu)

 NAJVAŽNIJE PRVO

-          Radimo u vrlo izazovnom vremenu, ali moramo osigurati sigurnost i funkcioniranje sustava obrazovanja. Situacija kao u Hrvatskoj, pa i teža, u čitavoj je EU, ali i u svijetu. Od ponedjeljka barem 18 država članica EU imat će zatvorene škole i druge institucije u području odgoja i obrazovanja.

-          Prijelaz na sustav poučavanja na daljinu u svega tri tjedna, koji uključuje danonoćnu pripremu izuzetno je zahtjevan, zahtjeva motivirani rad, odgovornost i disciplinu svih uključenih, ali u tome smo zajedno i uz preuzimanje odgovornosti svjesni smo da ćemo mnoge probleme rješavati u hodu.

-          Jučer je Vlada donijela odluku da neće biti nastave u školama, na visokim učilištima, a niti vrtići neće raditi u redovitom opsegu (Odluka Vlade: https://vlada.gov.hr/sjednice/212-telefonska-sjednica-vlade-republike-hrvatske/28985). Zaposleni trebaju biti na svojim radnim mjestima u opsegu i terminu kako to odredi ravnatelj koji je odgovoran za dobro funkcioniranje škole i u ovim izmijenjenim okolnostima. Zaposlenike treba razmjestiti po aktivima u prazne učionice.

-          Cilj je da do srijede uspostavimo funkcionalan sustav učenja na daljinu za sve učenike.

-          Istarska županija će započeti već u ponedjeljak, a ostali će uspostaviti sustav na razini škole do srijede. Međutim, svi učenici će već od ponedjeljka pratiti nastavu putem HRT 3 (razredna nastava) i Sportske TV (svi ostali učenici).

-          Svi dani od ponedjeljka se računaju kao nastavni dani i upisuju se u e-Dnevnik.

-          S obzirom na vrlo zahtjevno skaliranje sustava učenja na daljinu, koje je nemoguće uspostaviti u nekoliko tjedana tako da radi besprijekorno (obično je to posao od nekoliko godina), očekuje se da za sve načine izvođenja nastave postoji rezervna (back-up) opcija.

-          Dodatno o sustavima za online nastavu: Sustavi lokalno, ali niti globalno nisu dimenzionirani za ovakvo opterećenje pa rade usporeno i ponekad sa zastojima. Molimo za strpljenje i razumijevanje. Preporučamo da se različite škole za održavanje nastave odlučuju za različiti sustave - prije svega globalne servise poput Microsoftovog O365, MS Teams, MS Yammer ili Google za obrazovanje (gSuite for Education), Google Classroom, Google Hangouts i sl. Na raspolaganju su i lokalni servisi poput Loomena koji podnose  puno manje opterećenje. Njima će biti podizani resursi, a škole će se upućivati kada je za kontinuitet usluge preporučljivo prebacivanje na neku drugu uslugu. 

-          Zbog prethodno navedenoga, svaka komunikacija (virtualna učionica za ravnatelje, virtualne zbornice i virtualni razredi) mora imati back up ako dođe do tehničkih poteškoća s obzirom da je više od pola milijuna učenika i nastavnika u nastavi online. Stoga će sva komunikacija, ako dođe do pucanja sustava ići mailovima, kako MZO-a s ravnateljima, tako i ravnatelja s nastavnicima i razrednika s učenicima. (I ovo moje obraćanje ima ovaj transkript koji sam pripremila u gruboj, ali razumljivoj pisanoj formi.)

-          Učenici trebaju izvršavati aktivnosti u virtualnim učionicama, ali ne treba inzistirati da to rade u realnom vremenu (sinkrono), nego tijekom dana jer možda imaju teškoća pristupiti internetu ili dijele uređaj s braćom i sestrama. Dakle, bilo kada u tijeku dana je prihvatljivo da učenici odrade svoje obaveze.

-          Učitelji i nastavnici trebaju pratiti aktivnosti učenika, davati im zadatke, poticati ih na rad i okupljati u virtualne učionice. Nužno je da učenici, koliko je god to moguće, dobiju povratnu informaciju o svojem radu i napretku (vrednovanje kao učenje, vrednovanje za učenje). Tijekom nadolazeća dva tjedna nema ocjenjivanja (vrednovanja ishoda učenja).

-          Upozorite učenike na primjerene oblike ponašanja u virtualnom okruženju, što znači da vrijede slična pravila primjerenog ponašanja i ophođenja kao i u učionici. Što znači da učenici za neprimjerene oblike mogu snositi posljedice.

 

OPREMA

-          Dobili ste uputu kako podijeliti opremu (tablete, prijenosna računala, SIM kartice i sl.) učenicima i nastavnicima. Ukoliko Vam nešto od opreme za siromašne učenike nedostaje, javite pa ćemo riješiti.

-          Vezano uz uređaje, šaljite nam zahtjeve prema prioritetima: učenici koji nemaju ni pristup internetu ni uređaj kod kuće su prioritet; učenici koji imaju internet, sigurno imaju u kućanstvu i neki uređaj te mogu pratiti nastavu i preko mobitela.

-          Ustanove za djecu s teškoćama molimo da predlože rješenja za svoje učenike s obzirom da trebaju individualizirani pristup, a MZO će sve napraviti da im pomogne.

-          Od sredine tjedna na HRT 3 bit će i prijevod na znakovni jezik, a potrudit ćemo se sve video materijale opremiti i titlovima.

 

 

PONAVLJAMO OKO NASTAVE, ROKOVA I PRIPREME

 -          U ponedjeljak će svi učenici OŠ i maturanti imati mogućnost pratiti nastavu na televiziji.

-          Razredna nastava na HRT 3 Škola na Trećem

-          Viši razredi osnovne i maturanti na Sportskoj televiziji

-          Prva tri razreda SŠ neće pratiti preko TV, nego će materijale imati online i u virtualnim učionicama.

-          Istarska županija spremala se dva dana duže, sve su testirali; stoga prva s uspostavom funkcionalne online nastave u ponedjeljak kreće Istarska županija.

-          Sve ostale škole u ponedjeljak do 12 sati imaju rok za uspostavu komunikacijskih kanala, u ponedjeljak razrednici trebaju testirati virtualne razrede, u utorak predmetni nastavnici testiraju virtualne razrede, a od srijede počinje nastava u virtualnom razredu za sve škole.

-          MZO će isporučivati osnovni raspored sati za cijelu Hrvatsku za sve nastavnike koji nemaju spremna online predavanja.

-          Ako nastavnik ima gotova svoja predavanja, njegovi učenici ne moraju pratiti sadržaj koji je isporučio MZO, nego predmetni nastavnik u virtualnom razredu isporučuje sadržaj i aktivnosti, ali tada to mora biti jasno istaknuto na mrežnim stranicama škole.

-          Pozivamo sve nastavnike da snimaju sadržaj i svoja uspješna video predavanja od 15 minuta nam dostave na kurikulum@mzo.hr jer ćemo i drugima omogućiti njihovo korištenje. Treba nam naime preko 300 video lekcija tjedno.

-          Hvala kolegama Toniju Milunu i Dejanu Nemčiću što će nam ustupati svoje video materijale. Hvala i nakladnicima koji su omogućili slobodne pristupe digitalnim udžbenicima. Hvala teleoperaterima i informatičkim firmama.

-          Molimo učitelje i nastavnike da ne koriste mogućnost interaktivne videokonferecije u stvarnom vremenu kako ne bi preopteretili sustav. Preporučujemo korištenje unaprijed snimljenih video lekcija koje su pohranjene na nekom od globalnih servisa kao što je YouTube. Snimke pripremljene od strane MZO potrebno je koristiti davanjem poveznica učenicima, a ne preuzimanjem na računalo ili prebacivanjem na druge servise jer se time nepotrebno opterećuju sustavi za učenje na daljinu.

-          Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih pokrenula je mrežni portal za virtualnu nastavu. Portalu se može pristupiti preko poveznice: nastava.asoo.hr. Na portalu će se od ponedjeljka 16. ožujka 2020. objavljivati sadržaji u digitalnom obliku za održavanje online nastave za strukovne škole u svih 13 strukovnih obrazovnih sektora.

DETALJNE UPUTE ZA IZVOĐENJE

 

1.-4. razred OŠ

Istarska županija

RH (bez Istarske)

Učenici koji su u školi

Učenici

Pratiti Školu na Trećem od ponedjeljka.

Pratiti Školu na Trećem od ponedjeljka.

U školi se neće odvijati nastava, a Školu na Trećem će pratiti u školi ako je njihov termin dok su u školi na rasporedu, inače od kuće.

Učitelji

Obavijestiti roditelje ranije (nedjelja) kada je termin prikazivanja za njihov razred.

Dnevno roditeljima slati materijale za vježbanje.

Obavijestiti roditelje ranije (nedjelja) kada je termin prikazivanja za njihov razred.

Od srijede roditeljima slati materijale za vježbanje.

Ako je termin za prikazivanje Škole na Trećem tijekom boravka u školi osigurati da djeca gledaju, inače aktivnosti kao u produženom boravku.

Roditelji

Pratiti upute učitelja.

Svi materijali Škole na Trećem bit će dostupni i na zahtjev i na Youtubeu.

Samo roditelji koji nemaju mogućnost ostaviti dijete pod nadzorom doma, ostavljaju dijete u školi (slično kao kod štrajka).

 

 

5. do 8. razred

Istarska županija

RH (bez Istarske)

Učenici

U ponedjeljak idu u virtualni razred  i slijede upute razrednika i predmetnih nastavnika.

Ako ima poteškoća. nastavu mogu gledati na Sportskoj televiziji.

U ponedjeljak gledaju nastavu na Sportskoj televiziji i testiraju virtualni razred s razrednikom.

U utorak gledaju nastavu na SPTV i testiraju virtualni razred s razrednikom i predmetnim nastavnicima, idu u virtualni razred  i slijede upute razrednika i predmetnih nastavnika.

 

Nastavnici

Razrednici daju u virtualnim razredima učenicima raspored i obavijesti, predmetni nastavnici daju aktivnosti i zadatke.

U ponedjeljak razrednici testiraju virtualnu učionicu s učenicima, u utorak i predmetni nastavnici.

Od srijede razrednici daju u virtualnim razredima učenicima raspored i obavijesti, predmetni nastavnici daju aktivnosti i zadatke.

Roditelji

Ako učenik nije bio aktivan cijeli dan u virtualnom razredu, svoj izostanak treba opravdati razredniku.

 

 

1 do 3. razred srednje škole

Istarska županija

RH (bez Istarske)

Učenici

U ponedjeljak idu u virtualni razred  i slijede upute razrednika i predmetnih nastavnika.

Ako ima poteškoća, zadatke mogu obaviti tijekom dana.

U ponedjeljak trebaju pogledati snimljene online materijale prema rasporedu o čemu će ih obavijestiti razrednik.

U utorak također gledaju snimljene materijale i testiraju razrede s predmetnim nastavnicima.

Od srijede idu u virtualni razred  i slijede upute razrednika i predmetnih nastavnika.

Ako ima poteškoća, zadatke mogu obaviti tijekom dana.

Nastavnici

Razrednici daju u virtualnim razredima učenicima raspored i obavijesti, predmetni nastavnici daju aktivnosti i zadatke.

U ponedjeljak razrednici testiraju virtualnu učionicu s učenicima, u utorak i predmetni nastavnici.

Od srijede razrednici daju u virtualnim razredima učenicima raspored i obavijesti, predmetni nastavnici daju aktivnosti i zadatke.

Roditelji

Ako učenik nije bio aktivan cijeli dan u virtualnom razredu, svoj izostanak treba opravdati razredniku

 

 

Maturanti

Istarska županija

RH (bez Istarske)

Učenici

U ponedjeljak idu u virtualni razred  i slijede upute razrednika i predmetnih nastavnika.

Ako ima poteškoća, nastavu mogu gledati na Sportskoj televiziji.

U ponedjeljak gledaju nastavu na Sportskoj televiziji i testiraju virtualni razred s razrednikom.

U utorak gledaju nastavu na SPTV i testiraju virtualni razred s razrednikom i predmetnim nastavnicima,

idu u virtualni razred  i slijede upute razrednika i predmetnih nastavnika.

 

Nastavnici

Razrednici daju u virtualnim razredima učenicima raspored i obavijesti, predmetni nastavnici daju aktivnosti i zadatke.

U ponedjeljak razrednici testiraju virtualnu učionicu s učenicima, u utorak i predmetni nastavnici.

Od srijede razrednici daju u virtualnim razredima učenicima raspored i obavijesti, predmetni nastavnici daju aktivnosti i zadatke.

Roditelji

Ako učenik nije bio aktivan cijeli dan u virtualnom razredu svoj izostanak treba opravdati razredniku.

 

 

Raspored prikazivanja Škole na Trećem HRT 3

razred

termin

1.       razred OŠ

8 – 10 h

2.       razred OŠ

10 – 12.30 h

3.       razred OŠ

13 – 16 h

4.       razred OŠ

16 – 19 h

 

Raspored prikazivanja Sportska televizija (SPTV)

razred

termin

predmeti

5.       razred OŠ

8 – 9.30 h

MAT, HRV, PRI, ENG, NJEM

6.       razred OŠ

9.30. – 10.45. h

POV, MAT, PRI, ENG, NJEM

7.       razred OŠ

10.45 – 11.50 h

MAT, HRV, BIO, GEO

8.       razred OŠ

11.50 – 12.45 h

HRV, MAT, BIO, ENG, NJEM

maturanti

12.45.-14 h

MAT, HRV, GEO, ENG, NJEM

 

-          Na mrežnim stranicama škole treba objavljivati sve informacije s odgovarajućim rasporedom i poveznicama (linkovima) na virtualne učionice. Dakle, ne samo prenositi informacije koje šalje MZO nego specifičnosti za školu.

-          S ciljem zaštite zdravlja djece, od ponedjeljka 16. ožujka 2020. godine obustavljaju se sve aktivnosti vezane uz upis djece u I. razred osnovne škole.

-          Sve materijale koje možemo (s obzirom na autorska prava) otvorit ćemo ne samo Hrvatsku nego i za sve druge zemlje (posebno u okruženju) koje ih žele koristiti. Pokažimo solidarnosti u ovoj teškoj situaciji.

-          Za sve učenike koji imaju obvezu pohađanja praktične nastave kod poslodavca, ista se odgađa za vrijeme trajanja obustave nastave.

-          Ravnatelje molimo da razrednici u razrednoj nastavi danas ili sutra pošalju upit roditeljima - tko od roditelja nema osigurano čuvanje djeteta uz nadzor, odnosno čija djeca ne mogu samostalno ostati kod kuće,  kad prikupe podatke neka o tome obavijeste osnivače.

-          Neće biti lako, i nikome u svijetu nije, ali uspjet ćemo ako svatko radi svoj posao odgovorno i najbolje što može, ali i ako ima jasnu viziju da „nije otok“ i da o njemu ovise drugi ljudi.

 

S poštovanjem, Blaženka Divjak


[13.3.2020. - MZO] - Nastava na daljinu (Virtualna nastava)

Ministarstvo znanosti i obrazovanja poslalo je upute svim školama u Hrvatskpoj nakon što je danas odlučeno kako se od ponedjeljka na dva tjedna prekida nastava. Pojašnjavaju kako će nastava biti organizirana, hoće li učenici pisati domaće zadaće, hoće li biti ocjenjivanja i tko može doći u školu.
Sve osnovne i srednje škole trebaju do ponedjeljka do 12 sati uspostaviti komunikacijske kanale i podijeliti opremu učenicima sukladno uputi, ako to do sada nisu učinili.
U subotu će se u 13 sati održati virtualni sastanak svih ravnatelja svih osnovnih i srednjih škola s ministricom Blaženkom Divjak u virtualnoj učionici 'Ravnatelji osnovnih i srednjih škola'.
Ministarstvo znanosti i obrazovanja organizirat će u suradnji s Hrvatskom radiotelevizijom na 3. programu nastavu za učenike razredne nastave prema kurikulumima i nastavnim programima svaki dan u sljedećim terminima u programu pod nazivom Škola na Trećem.
Prvi dan emitiranja nastave na daljinu preko HRT 3 pod nazivom Škola na Trećem bit će u ponedjeljak, 16. ožujka 2020. godine.
Za učenike predmetne nastave osnovnih škola i učenike srednjih škola svaki dan će biti definiran raspored i pripremljeni sadržaji za online nastavu za osnovni paket predmeta od 4 do 5 sati na dan. Sadržaji će uključivati videosnimku predavanja, kao i dodatne radne materijale.
Dodatno se potiču svi predmetni nastavnici da, osim ovoga osnovnog paketa, pripremaju vlastite sadržaje ili organiziraju suradnju u svojim virtualnim razredima. Također, predmetni nastavnici čiji predmeti nisu pokriveni osnovnim paketom mogu organizirati nastavu u 5., odnosno 6. satu u danu.
Dodatno, Sportska televizija će emitirati nastavne sadržaje za predmetnu nastavu u razdoblju od 8 do 14 sati. Nastava će se održavati od tri do pet školskih sati prema rasporedu koji će se objavljivati na stranicama MZO-a, Škole za život i stranicama CARNET-a.
Za sve učenike online nastava počinje u ponedjeljak, 16. ožujka 2020., prema rasporedu i smjenama koje će odrediti MZO i objaviti na mrežnim stranicama.
Razrednici bi trebali svaki radni ran u 'virtualnim razredima' od 5. do 8. razreda u osnovnim školama i od 1. do 4. razreda u srednjim školama podsjetiti učenike na dnevni raspored i uputiti ih na sadržaje potrebne za ostvarivanje nastave taj dan.
Predmetni nastavnici trebaju davati i upute vezano uz korištenje materijala u udžbenicima te samostalnog rada učenika. Korisno je i da učenici imaju jasne domaće zadaće kako bi se mogao pratiti njihov rad.
Prisutnost učenika na nastavi prati se uz njihove aktivnosti u 'virtualnom razredu' . Savjetnici AZOO-a i ASOO-a pratit će aktivnosti nastavnika i pružati potporu u njihovim aktivnostima.
Mentori u Školi za život kontinuirano će raditi na izradi novih digitalnih sadržaja te po potrebi davati potporu nastavnicima u izradi vlastitih materijala, osmišljavanju dodatnih materijala te dodatnih aktivnosti koje učenici izrađuju samostalno.
Predlažu učiteljima da kontinuirano daju povratne informacije učenicima različitim metodama vrednovanja kao što su učenje i vrednovanje za učenje, a vrednovanje naučenog za sada nije obvezno.
Sve obavijesti paralelno će se objavljivati na stanicama MZO-a, CARNET-a, Škole za život, Agencije za odgoj i obrazovanje, Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih.
Prema mišljenju Vlade RH i Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske do daljnjega djelatnici trebaju navedene aktivnosti i redovite poslove obavljati na radnome mjestu u školama, barem do uspostave pune funkcionalnosti sustava nastave na daljinu.
Ravnatelji također trebaju osigurati prihvat učenika razredne nastave koje roditelji nisu u mogućnosti ostaviti pod nadzorom kod kuće. Učenici u školi također trebaju pratiti nastavu na programu HRT 3. Dakle, za njih neće biti organizirana nastava, nego će pratiti obrazovni program na televiziji ili će sudjelovati u nastavi na daljinu uz praćenje učitelja.
Učenici koji koriste uslugu pomoćnika u nastavi mogu je nastaviti koristi u školi ako učenik dolazi u školu ili kod kuće ako učenik ostaje kod kuće. Međutim, u ovome drugom slučaju potrebna je suglasnost roditelja i pomoćnika. Uslugu je moguće koristiti u vremensku opsegu koji je potreban za praćenje nastave na daljinu, a najviše koliko je učenik koristio uslugu pomoćnika u nastavi u školi.

Izvor: https://www.tportal.hr/vijesti/clanak/stigle-detaljne-upute-za-skolarce-i-roditelje-doznajte-tko-smije-doci-u-skolu-hoce-li-biti-zadaca-i-ocjena-sto-s-pomocnicima-20200313

Nastava na daljinu (Virtualna nastava)

[13.3.2020. - MZO]

Ministarstvo znanosti i obrazovanja poslalo je upute svim školama u Hrvatskpoj nakon što je danas odlučeno kako se od ponedjeljka na dva tjedna prekida nastava. Pojašnjavaju kako će nastava biti organizirana, hoće li učenici pisati domaće zadaće, hoće li biti ocjenjivanja i tko može doći u školu.
Sve osnovne i srednje škole trebaju do ponedjeljka do 12 sati uspostaviti komunikacijske kanale i podijeliti opremu učenicima sukladno uputi, ako to do sada nisu učinili.
U subotu će se u 13 sati održati virtualni sastanak svih ravnatelja svih osnovnih i srednjih škola s ministricom Blaženkom Divjak u virtualnoj učionici 'Ravnatelji osnovnih i srednjih škola'.
Ministarstvo znanosti i obrazovanja organizirat će u suradnji s Hrvatskom radiotelevizijom na 3. programu nastavu za učenike razredne nastave prema kurikulumima i nastavnim programima svaki dan u sljedećim terminima u programu pod nazivom Škola na Trećem.
Prvi dan emitiranja nastave na daljinu preko HRT 3 pod nazivom Škola na Trećem bit će u ponedjeljak, 16. ožujka 2020. godine.
Za učenike predmetne nastave osnovnih škola i učenike srednjih škola svaki dan će biti definiran raspored i pripremljeni sadržaji za online nastavu za osnovni paket predmeta od 4 do 5 sati na dan. Sadržaji će uključivati videosnimku predavanja, kao i dodatne radne materijale.
Dodatno se potiču svi predmetni nastavnici da, osim ovoga osnovnog paketa, pripremaju vlastite sadržaje ili organiziraju suradnju u svojim virtualnim razredima. Također, predmetni nastavnici čiji predmeti nisu pokriveni osnovnim paketom mogu organizirati nastavu u 5., odnosno 6. satu u danu.
Dodatno, Sportska televizija će emitirati nastavne sadržaje za predmetnu nastavu u razdoblju od 8 do 14 sati. Nastava će se održavati od tri do pet školskih sati prema rasporedu koji će se objavljivati na stranicama MZO-a, Škole za život i stranicama CARNET-a.
Za sve učenike online nastava počinje u ponedjeljak, 16. ožujka 2020., prema rasporedu i smjenama koje će odrediti MZO i objaviti na mrežnim stranicama.
Razrednici bi trebali svaki radni ran u 'virtualnim razredima' od 5. do 8. razreda u osnovnim školama i od 1. do 4. razreda u srednjim školama podsjetiti učenike na dnevni raspored i uputiti ih na sadržaje potrebne za ostvarivanje nastave taj dan.
Predmetni nastavnici trebaju davati i upute vezano uz korištenje materijala u udžbenicima te samostalnog rada učenika. Korisno je i da učenici imaju jasne domaće zadaće kako bi se mogao pratiti njihov rad.
Prisutnost učenika na nastavi prati se uz njihove aktivnosti u 'virtualnom razredu' . Savjetnici AZOO-a i ASOO-a pratit će aktivnosti nastavnika i pružati potporu u njihovim aktivnostima.
Mentori u Školi za život kontinuirano će raditi na izradi novih digitalnih sadržaja te po potrebi davati potporu nastavnicima u izradi vlastitih materijala, osmišljavanju dodatnih materijala te dodatnih aktivnosti koje učenici izrađuju samostalno.
Predlažu učiteljima da kontinuirano daju povratne informacije učenicima različitim metodama vrednovanja kao što su učenje i vrednovanje za učenje, a vrednovanje naučenog za sada nije obvezno.
Sve obavijesti paralelno će se objavljivati na stanicama MZO-a, CARNET-a, Škole za život, Agencije za odgoj i obrazovanje, Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih.
Prema mišljenju Vlade RH i Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske do daljnjega djelatnici trebaju navedene aktivnosti i redovite poslove obavljati na radnome mjestu u školama, barem do uspostave pune funkcionalnosti sustava nastave na daljinu.
Ravnatelji također trebaju osigurati prihvat učenika razredne nastave koje roditelji nisu u mogućnosti ostaviti pod nadzorom kod kuće. Učenici u školi također trebaju pratiti nastavu na programu HRT 3. Dakle, za njih neće biti organizirana nastava, nego će pratiti obrazovni program na televiziji ili će sudjelovati u nastavi na daljinu uz praćenje učitelja.
Učenici koji koriste uslugu pomoćnika u nastavi mogu je nastaviti koristi u školi ako učenik dolazi u školu ili kod kuće ako učenik ostaje kod kuće. Međutim, u ovome drugom slučaju potrebna je suglasnost roditelja i pomoćnika. Uslugu je moguće koristiti u vremensku opsegu koji je potreban za praćenje nastave na daljinu, a najviše koliko je učenik koristio uslugu pomoćnika u nastavi u školi.

Izvor: https://www.tportal.hr/vijesti/clanak/stigle-detaljne-upute-za-skolarce-i-roditelje-doznajte-tko-smije-doci-u-skolu-hoce-li-biti-zadaca-i-ocjena-sto-s-pomocnicima-20200313


 

Tableti

Hodogram aktivnosti preuzimanja tableta za učenike

  1. Škola je preuzela tablete namjenjene učenicima (1. r. drži tablete u školi i oni su prijavljeni na učitelja ili administratora škole).
  2. Škola tablete prijavljuje u online sustav za evidenciju i administriranje tableta.
  3. Roditelji učenika 5. i 7. razreda potpisuju revers o zaduživanju (učenici mogu tablete nositi kući).
  4. Razrednici 1. razreda preuzimaju nekoliko tableta za svoj razred (tableti ostaju u školi).
  5. Učenicima 5. i 7. razreda se nakon potpisivanja reversa (od strane roditelja), tableti pridjeljuju u online sustavu na njihovo ime i prezime (tablet je namjenjen samo tom učeniku i koristi ga osobno u školi i u svom domu).
  6. Učenici kojima je pridjeljen pojedinačni tablet preuzimaju isti.
  7. Učitelji dalje određuju kada i kako će se tableti rabiti na njihovoj nastavi.
  8. Ukoliko dođe do kvara ili uništenja tableta, isto se prijavljuje razredniku koji kontaktira administratore u školi.

Način upravljanja tabletima određuje ravnatelj škole.

Učenicima čiji roditelji nisu potpisali revers ne mogu preuzeti tablet.

Zbog sigurnijeg čuvanja tableta, škola preporučuje učenicima da tablete čuvaju u svojim pretincima učeničkih ormarića u matičnoj zgradi. Tableti bi se trebali puniti u domu učenika. Škola bi trebala preuzeti i ormariće za punjenje tableta, o čemu će obavijestiti učenike.

Ravnatelj: Fredi Glavan, prof.


Korisne poveznice izvan web mjesta škole:

https://skolazazivot.hr/najcesca-pitanja-i-odgovori


 

Tableti

Hodogram aktivnosti preuzimanja tableta za učenike

  1. Škola je preuzela tablete namjenjene učenicima (1. r. drži tablete u školi i oni su prijavljeni na učitelja ili administratora škole).
  2. Škola tablete prijavljuje u online sustav za evidenciju i administriranje tableta.
  3. Roditelji učenika 5. i 7. razreda potpisuju revers o zaduživanju (učenici mogu tablete nositi kući).
  4. Razrednici 1. razreda preuzimaju nekoliko tableta za svoj razred (tableti ostaju u školi).
  5. Učenicima 5. i 7. razreda se nakon potpisivanja reversa (od strane roditelja), tableti pridjeljuju u online sustavu na njihovo ime i prezime (tablet je namjenjen samo tom učeniku i koristi ga osobno u školi i u svom domu).
  6. Učenici kojima je pridjeljen pojedinačni tablet preuzimaju isti.
  7. Učitelji dalje određuju kada i kako će se tableti rabiti na njihovoj nastavi.
  8. Ukoliko dođe do kvara ili uništenja tableta, isto se prijavljuje razredniku koji kontaktira administratore u školi.

Način upravljanja tabletima određuje ravnatelj škole.

Učenicima čiji roditelji nisu potpisali revers ne mogu preuzeti tablet.

Zbog sigurnijeg čuvanja tableta, škola preporučuje učenicima da tablete čuvaju u svojim pretincima učeničkih ormarića u matičnoj zgradi. Tableti bi se trebali puniti u domu učenika. Škola bi trebala preuzeti i ormariće za punjenje tableta, o čemu će obavijestiti učenike.

Ravnatelj: Fredi Glavan, prof.